به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درباره آخرین وضعیت ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: طرح جامع توسعه فرودگاه مهرآباد از حدود ۲۰ سال پیش مطرح شد تا مشکلات فرودگاه مهرآباد از نظر ترافیک پروازی و ظرفیت رفع شود؛ در این طرح جامع، مشکلات، ظرفیتها و راهکارهای مورد نیاز در مورد فرودگاه بینالمللی مهرآباد پیشبینی شده است تا به اصلاح وضعیت فرودگاه بینجامد.
وی با اشاره به اینکه اجرای ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد طبق دستور وزیر راه و شهرسازی بر عهده شرکت فرودگاهها است، گفت: تکمیل ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد، نیاز به هماهنگی با دو بخش دولتی و حاکمیتی داشت، هماهنگیها با بخش نظامی با وزیر راه و شهرسازی بود، همچنین پیگیریها از گمرک جمهوری اسلامی ایران در حال نهایی شدن است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: برای تکمیل این ترمینال، بخشهای نظامی و غیرنظامی و بخشهای مختلف دولتی پای کار آمدند، این پروژه با همکاری بخش دفاعی عملیاتی خواهد شد و روند پیشرفت مطالعات پروژه مثبت ارزیابی میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به لحاظ مسائل فنی پروژه، پس از انتخاب مشاور از طریق مناقصه کار به مشاور سپرده شد، در حال حاضر فازهای ۱ و ۲ مطالعات پروژه ترمینال جدید توسط مشاور تمام شده و مطالعات فاز ۳ آغاز شده است.
وی گفت: به موازات این مطالعات، تهیه گزارشها، مطالعات اقتصادی و مطالعات زیست محیلی در مرحله انتخاب مشاور از طریق مراجع قانونی و سامانههای دولتی برگزاری مناقصه در حال انجام است.
نخجوانی اضافه کرد: همچنین مذاکره با سرمایهگذاران خارجی به منظور تامین مالی این پروژه در دستور کار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است.
فرکانس پروازی مهرآباد ۳ برابر میشود
بنابراین گزارش ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد ۱۲۰ هزار مترمربع وسعت دارد، مقرر شده است این ترمینال با تامین با ۵۵ ایربریج برای مهرآباد احداث شود که میتواند فرکانس پروازی را از حدود ۵۰ پروار صبحگاهی به ۱۵۰ فرکانس پروازی افزایش دهد و این تحولی بزرگ در پروازهای مهرآباد است.